Ervaringen met KPN Internet bellen

Sinds KPN aangegeven heeft dat KPN stopt met ISDN telefonie worden veel bedrijven door KPN gebeld met het advies om over te gaan op Internet bellen van KPN. Bedrijven denken dat KPN de enigste VoIP aanbieder is, echter is dat onjuist.

 

Inmiddels zijn er honderden bedrijven die ook VoIP aanbieden voor een veel betere prijs en service, zeker de service en reactietijd van KPN laat vaak ten wensen over.

 

Ervaringen met KPN Internet bellen


Voor wie is deze informatie over ervaringen met KPN Internet bellen bedoeld?

Deze informatie is bedoeld voor bedrijven die voor de keuze staan om over te stappen naar een andere telefonie aanbieder. Ik ben de eigenaar van “Van Dulst Automatisering” en wij ondersteunen de klant en KPN als KPN hun diensten aanbieden.

 

Helaas merk ik dat KPN tijdens het verkoopgesprek vaak de klant verkeerd adviseer, waardoor de klant voor onnodige kosten komt te staan en zelf onbereikbaar is voor een langere periode.

 

Nu ik deze slechte ervaring zelf een paar keer meemaakt heb, voel ik mij verantwoordelijk om deze informatie te delen met andere ICT-bedrijven en/of klanten.


Klant ervaringen met KPN Internet bellen (VoIP)

Aangezien de onderstaande klant niet met naam en toenamen genoemd wilt worden, hebben wij hun gevraagd om hun ervaring kort toe te lichten om deze te delen op deze pagina.

Het bedrijf

” Wij hebben een servicebedrijf in motoren en zijn gevestigd op een industrieterrein, waar alleen traag Internet leverbaar was van KPN. In 2017 belde KPN ons op dat ze sneller Internet konden aanbieden, tijdens dit gesprek gaven ze ook aan dat ze voordelig zijn met telefonie. Aangezien wij al jaren problemen ondervinden met het trage Internet leek ons dit een mooie kans om alles in een keer aan te pakken.

Afspraak KPN op locatie

Bij de eerste afspraak heeft KPN onze wensen genoteerd en gekeken wat voor netwerk wij hebben om zo een goed voorstel te kunnen maken voor het aanbrengen van sneller Internet i.c.m. VoIP.

 

De offerte kwam binnen 1 week via de e-mail binnen en helaas hebben wij daar i.v.m. de drukte direct akkoord op gegeven. Van Dulst gaf aan ontzettend uit te kijken met KPN maar door omstandigheden is de offerte te snel goedgekeurd en konden we deze niet meer annuleren.

Internetinstallatie KPN

Toen KPN eerst de modem kwam aansluiten voor het Internet werkte niks meer, geen een computer kon op Internet, direct contact gehad met van Dulst Automatisering en gelukkig hadden die het binnen 30 min opgelost. De reden was dat de instellingen van de oude verbinding niet overgenomen was op de nieuwe modem. KPN zou binnen 4 uur terugbellen maar dat hebben ze niet gedaan.

Telefonie (VoIP) installatie KPN

Na de slechte ervaring met KPN kwamen ze na een week de telefonie uitleveren. De KPN-monteur kwam al binnen met de melding dat niet alle toestellen compleet waren, maar goed we moesten die dag over volgens KPN en hebben KPN de kans gegeven om alles op te lossen. Toen de telefonie geplaatst was (1 dag over 7 toestellen) kwamen we erachter dat de netwerk verdeler die nodig was voor de telefoontoestellen 100mb was, de oude was 1GB dus de verbinding met de server was een stuk trager geworden. Uiteraard hebben we dit direct gemeld bij KPN maar ze gaven aan dat wij de offerte getekend hebben en dat de switch daarop vermeld was. Aangezien wij niet in de ICT zitten gingen wij er vanuit dat KPN tijdens de inventarisatie dit wel had genoteerd echter was dit helaas niet het geval.

Conclusie telefonie (VoIP) installatie KPN

KPN zal u uiteraard altijd adviseren om bij hun diensten af te nemen. Laat u altijd door u systeembeheerder adviseren en verdiep u een klein beetje in deze materie. Ga ook nooit akkoord met een contract van 2 jaar of meer, u kunt niet zomaar weg bij KPN als u niet tevreden bent!

Zodra de monteur klaar is en weg gaat bent u gewoon een standaard klant en zult u uw problemen moeten bespreken met de standaard helpdesk van KPN en dus vaak hetzelfde verhaal moet vertellen en vaak niet geholpen wordt omdat ze zelf niet weten wat ze geleverd hebben. HEEL FRUSTREREND!


Gratis onafhankelijk advies voor VoIP leverancier.

Van Dulst Automatisering is een bedrijf die altijd naast het onderhoud en beheer van het ICT-netwerk, ook als service een adviserende rol speelt binnen het bedrijf van de klant. De klant is altijd vrij wat zij met het advies gaan doen, gaan ze door of kiezen ze voor een andere optie.

 

Wij zijn ook gespecialiseerd in VoIP niet van KPN maar wij bieden VoIP aan van Firmtel. Firmtel is een bedrijf die gespecialiseerd is in Internet bellen. Wij hebben voor Firmtel gekozen omdat de klant ons als contactpersoon kan houden indien er een vraag of een storing is.

 

Mochten wij op een of andere manier niet bereikbaar zijn dan kan de klant altijd nog contact opnemen met Firmtel zelf, zo is de klant nooit afhankelijk van ons en heeft de klant altijd de keuze om ook voor een ander Automatiseringsbureau te kiezen dan ons.

 

Daarnaast werkt Firmtel met maandcontracten, mocht u niet tevreden zijn over onze of de service van Firmtel dan bent u altijd vrij om voor een andere aanbieder te kiezen.

 

Ervaringen met KPN Internet bellen

 


Vragen en informatie

Heeft u interesse in of vragen over deze dienst, neem dan contact op via 085-744 1000 of via info@vandulstautomatisering.nl.

 

Neem direct contact met ons op

Plaats een reactie