Hosted Voip

Hosted VoIP bij bedrijven

Hosted VoIP (bellen over Internet) bestaat al geruime tijd. Op dit moment maakt maar liefst 30% van de bedrijven al gebruik van Hosted VoIP.

 

De reden dat deze vorm van telefonie zo populair is, is een aanzienlijke kostenbesparing. Daarnaast bent u zo goed voorbereid op de toekomst!

 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden met Hosted VoIP of wilt u weten wat Van Dulst Automatisering voor u kan betekenen? Lees dan snel verder!

 

Neem direct contact met ons op

 


Wat zijn de voordelen van Hosted VoIP?

Hosted VoIP kent vele voordelen, zoals lage gesprekskosten en lage instapkosten. De eenvoud en flexibiliteit zorgt ervoor dat veel ondernemers al hebben gekozen voor Hosted VoIP. Alle voordelen op een rijtje:

 

home-automatisering-hosted-voip

  • Gemiddeld 40% goedkoper dan traditionele telefonie
  • Lage instapkosten (geen investering meer in een telefooncentrale)
  • Uitbreiden is zeer eenvoudig
  • Maandelijks opzegbaar
  • Eenvoudig aan te installeren
  • Integratie met mobiele telefonie

Hosted VoIp is gemiddeld 40% goedkoper

Bellen via Internet is goedkoper dan bellen via traditionele telefonie zoals ISDN. Gemiddeld 40% maar soms kunt u met VoIP (bellen via Internet) tot 70% besparen op uw telefoonlasten.

 

Dit komt onder andere door het feit dat er met VoIP slechts een internetverbinding nodig en dus geen aparte telefoonlijn. Daarnaast bespaart u ook op de kosten voor een telefooncentrale en door de mobiele integratie hoeft u in veel gevallen niet langer dubbele abonnementen af te sluiten.


Lage instapkosten met Hosted VoIP telefonie

Het grootste voordeel om gebruik te maken van Hosted VoIP is de besparing. Omdat de gesprekken via het Internet getransporteerd worden hoeft u geen aparte telefoonlijn meer af te nemen.

 

Ook het aanschaffen van de dure telefooncentrale is verleden tijd, want ook dit gaat via het Internet en is daarom stukken goedkoper dan een lokale centrale.

 

Wanneer u Hosted VoIP afsluit zult u al snel bespraken op de maandelijkse kosten. Met name de integratie van vaste- en mobiele telefonie en daardoor dubbele abonnementen zijn overbodig.


Hosted VoIP integratie met mobiele telefonie

Buitendienstmedewerkers hebben vaak een vaste én een mobiele telefoon, waarvan de laatste uiteraard het meeste wordt gebruikt. Deze constructie jaagt veel bedrijven al jaren op dubbele kosten.

 

Met FirmTel SENS biedt u uw medewerkers een mobiel abonnement voor de smartphone, aangevuld met verschillende extra functionaliteiten. Naast de gebruikelijke mogelijkheden (spraak, data, SMS), beschikken uw medewerkers over dezelfde functies die zij gewend zijn van hun vaste toestel.

hosted voip


VoIP uitbreiden is zeer eenvoudig

Uitbreiden met Hosted VoIP is zeer eenvoudig, het groeit gemakkelijk met uw bedrijf mee. Met een druk op de knop kunt u een extra telefoonnummer krijgen voor uw medewerker.


Maandelijks opzegbaar

U zit niet meer aan jaarlijkse abonnementen vast, een Hosted VoiP abonnement kunt u maandelijks u uitbreiden, verkleinen of opzeggen.


VoIP is eenvoudig aan te sluiten

U kunt VoiP (Bellen over Internet) gemakkelijk aansluiten, aangezien er vrijwel altijd wel een Internet verbinding aanwezig is. Wanneer er een internet connectie aanwezig is, hoeft u enkel de telefoon met één kabel aan te sluiten om het netwerk/Internet en u kunt bellen.


Integratie met mobiele telefonie

VoIP werkt perfect in combinatie met vrijwel iedere smartphone. Er zijn apps beschikbaar waarmee u gemakkelijk kunt bellen via een WiFi of 3G verbinding. Daarnaast is het met de app ook mogelijk om een simkaart te nemen die geïntegreerd is in het VoIP systeem zodat u kunt bellen alsof op u op zaak bent met een vast nummer en door kunt schakelen.


Locatie onafhankelijk werken met VoIP

Met Hosted VoIP kunt u gebruik maken van hotdesking. Hiermee kunt u uw telefoon nummer meenemen naar een andere locatie. Als u op een andere werkplek gaat zitten die voorzien in van een VoIP telefoon, dan kun u via een code aanmelden waardoor uw telefoon nummer hierop afgegeven wordt. Op deze manier maakt Hosted VoIP het mogelijk dat u het nummer van de zaak als het ware mee kunt nemen naar een andere vestiging of zelfs naar huis.

 

Hierdoor ben u niet meer afhankelijk van uw vaste werkplek omdat u dezelfde functionaliteiten heeft als op kantoor. Meerdere vestigingen worden op deze manier naadloos geïntegreerd en alle medewerkers bellen onderling gratis. Met VoIP geen ingewikkelde doorverbind acties meer, geen privé telefoondeclaraties meer maar wel een directe besparing op mobiele gesprekskosten!

 

Natuurlijk kan dit ook met een mobiel abonnement van Firmtel hierdoor heeft als het ware uw bedrijfstelefoon in uw broekzak.


Onze Hosted VoIP functionaliteiten

hosted-voip-doorschakelenDoorschakelen
Elke VoIP gebruiker kan zelf instellen wat er dient te gebeuren wanneer hij of zij onbereikbaar is, niet opneemt of in gesprek is. De oproep kan bijvoorbeeld worden doorgeschakeld naar een ander nummer of naar voicemail.

 

Hosted-VoiP-tijdschakelingen Openingstijden op uw telefoonnummers
U kunt heel eenvoudig automatische doorschakelingen aanbrengen, zodat u op ieder tijdstip het binnenkomende telefoonverkeer kan routeren naar voicemail of naar een ander nummer.

 

hosted-voip-keuze-menu Keuzemenu
Keuzemenu’s helpen om het inkomende telefoonverkeer te stroomlijnen naar de juiste bedrijfslocatie, afdeling of persoon binnen een bedrijf.

 

hosted-voip-voicemail

Voice to e-mail
Voice to e-mail zorgt er voor dat berichten niet alleen achteraf te beluisteren zijn maar ook via een e-mail worden doorgestuurd. Hierdoor kunt u altijd achteraf gemakkelijk voicemail berichten beluisteren via uw smartphone of computer.

 

hosted-voip-app-smartphone Hosted VoIP smartphone app
Er zijn verschillende apps voor Android en IOS beschikbaar, waarmee u met uw mobiel gebruik kunt maken van uw VoIP aansluiting. Wanneer u gebruik maakt van de Firmtel mobiele integratie en de Firmtel app kunt:

 

  • Mobiel doorverbinden
  • De beschikbaarheid inzien van collega’s
  • Het Caller ID aanpassen
  • De voicemail beluisteren
  • Doorschakelen.

 

hosted-voip-ruggespraak Ruggespraak
Met de Hosted VoIP optie ruggespraak kunt u bij een gesprek eerst overleggen met uw collega voordat u iemand aan uw collega doorverbindt. Zodra u het gesprek beëindigd zal automatisch het binnenkomende gesprek worden doorverbonden met u collega.

 

hosted-voip-muziek-in-wacht Muziek in wachtstand
Met deze VoIP centrale in de cloud heeft u de mogelijkheid om gemakkelijk eigengemaakte, gekochte of rechtenvrije muziekbestanden te koppelen aan wachtrijen.


Vragen over onze Hosted VoIP service?

Wilt u meer weten over onze Hosted VoIP service of wilt u van deze dienst gebruik maken? Neem dan contact op via 085 744 1000 of stuur een e-mail naar info@vandulstautomatisering.nl.
Heeft u nog vragen over VoIP zelf? Lees dan ook vooral de FAQ onderaan de pagina!

 

Neem direct contact met ons op


VoIP wordt steeds vaker gebruikt in de wereld van telefonie. Deze moderne technologie gebruikt simpel gezegd het internet voor telefoongesprekken. Dit is een relatief goedkope manier van telefoneren, zeker in vergelijking met de oudere telefonielijnen.

VoIP staat voor ‘Voice over IP’. IP staat vervolgens weer voor ‘Internet Protocol’. Het Internet Protocol maakt het mogelijk om websites op het Internet te bezoeken en data uit te wisselen. VoIP zet uw telefoongesprekken om in data en verzendt deze data over het Internet.

VoIP, ofwel Voice over IP, is een moderne technologie binnen de wereld van telefonie. Deze technologie maakt gebruikt van het Internet. Met VoIP wordt het geluid van uw stem – het telefoongesprek – omgezet naar data. Deze data wordt vervolgens via het Internet verzonden naar de ontvanger.

VoIP technologie wijkt af van traditionele telefonie. Waarbij er bij traditionele technieken gebruik werd gemaakt van vaste aparte telefoonlijnen, wordt er bij VoIP gebruik gemaakt van het Internet Protocol (IP). IP maakt het mogelijk om het Internet te benaderen en data te verzenden. Letterlijk betekent VoIP (Voice over IP) ‘Stem via IP’. Dit klopt helemaal. Uw stemgeluid wordt omgezet naar versleutelde data en deze data wordt via het Internet verzonden. Zo belt u gemakkelijk én goedkoop via het Internet!

U kunt met VoIP iedereen bellen met een telefoonnummer. De ontvanger van het telefoongesprek hoeft dus niet te beschikken over VoIP. Met VoIP wordt het daarbij ook een stuk makkelijk om conference calls te voeren en om (goedkoper) internationale telefoongesprekken te voeren.

Toen VoIP net opkwam was de kwaliteit van de telefoongesprekken niet altijd even stabiel. Gelukkig is de VoIP technologie sindsdien een stuk verbeterd, waardoor de kwaliteit veel stabieler is en waarbij deze kwaliteit veelal beter is dan de kwaliteit van telefoongesprekken via de vaste lijn. De kwaliteit van uw VoIP gesprekken is ook afhankelijk van de stabiliteit van uw internetconnectie. Gelukkig wordt ook de snelheid en de kwaliteit van internetconnecties beter, waardoor de kwaliteit van VoIP uitstekend is.

Jazeker! Een van de voordelen van VoIP is dat u niet gebonden bent aan een vaste, fysieke locatie. Aangezien VoIP via uw IP-adres werkt, kunt u uw VoIP telefoon gebruiken op iedere willekeurige locatie. Het is uiteraard wel noodzakelijk om te beschikken over een internetconnectie met voldoende snelheid.

VoIP is voor ieder bedrijf een goede keuze. Door de vele mogelijkheden, de flexibiliteit én de lage kosten biedt VoIP uitkomst voor groot-, midden- en kleinbedrijf. Wilt u weten wat een overstap naar VoIP voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op!

Het gebruik van VoIP telefonie brengt vele voordelen met zich mee. Niet voor niets wordt deze vorm van telefonie steeds populairder onder zakelijke gebruikers.

Met VoIP bespaart u namelijk veel op uw telefoniekosten. De maandelijkse lasten liggen veel lager, omdat u geen aparte telefoonlijn meer hoeft af te nemen. VoIP loopt namelijk geheel via het Internet. Daarnaast gaat ook de telefooncentrale via het Internet en hoeft u geen dure telefooncentrale aan te schaffen. Dubbele abonnementen zijn ook verleden tijd.

Daarnaast bent u met VoIP erg flexibel. U kunt locatie-onafhankelijk werken. Dit heet hotdesking. Zo kunt u uw VoIP telefoonnummer meenemen naar andere vestigingen of mee naar huis. U bent dus niet gebonden aan een vaste locatie!

Door de integratie met mobiel en de mogelijkheden met verschillende beschikbare apps kunt u gebruik maken van veel functies die normaal gesproken alleen op het vaste toestel beschikbaar zijn.

Kortom: VoIP is de juiste keuze wanneer u momenteel hoge telefoonlasten heeft en bovendien graag flexibel wilt werken.

In enkele gevallen kunt u geen gebruik maken van VoIP. Dit zal echter niet vaak voorkomen. Met VoIP blijft u altijd afhankelijk van uw internetconnectie. Wanneer deze te traag is of te instabiel is, kan het zo zijn dat uw VoIP gesprekken van mindere kwaliteit zijn.
Wanneer u helemaal geen verbinding kunt maken met het Internet, is VoIP uiteraard helemaal niet mogelijk.

In vrijwel alle gevallen kunt u uw huidige telefoonnummer gehouden wanneer u overstapt op VoIP. Wilt u dit zeker weten? Neem dan contact met ons op.

Dat kan zeker! Met behulp van verschillende apps voor zowel Android- als iOS toestellen kunt u VoIP ook gebruiken op uw smartphone. Zo kunt gemakkelijk bellen via uw mobiele telefoon. Met sommige integraties is het zelfs mogelijk om bijvoorbeeld mobiel door te verbinden of om de beschikbaarheid in te zien van uw collega’s. Een VoIP app is een waardevolle toevoeging aan uw VoIP abonnement.

Het is zelfs mogelijk om een oud toestel b.v de Nokia 3310 integraal onderdeel te laten zijn van uw bedrijfscentrale. Denk hierbij aan groepsbereikbaarheid, doorverbinden en intern bellen.

Voor een groot deel van het MKB drukken de telefoonlasten enorm op het budget. Dat is natuurlijk hartstikke zonde, u kunt uw budget vast veel beter gebruiken. Daarom is VoIP voor veel MKB’ers een ontzettend interessante mogelijkheid. U bespaart direct op uw telefoonlasten.
Bovendien hechten veel MKB’ers waarde aan flexibiliteit. VoIP maakt het mogelijk om op meerdere locaties én onderweg gebruik te maken van uw VoIP abonnement.

Wilt u meer weten over VoIP voor MKB? Neem dan contact met ons op.

Een van de grootste voordelen van VoIP is de relatief lage kosten. Omdat de telefoongesprekken via het internet worden verzonden hoeft u geen gebruik te maken van een aparte vaste lijn. Daarnaast hoeft u met VoIP geen dure telefooncentrale aan te schaffen. De telefooncentrale loopt óók geheel via het Internet, wat natuurlijk een flinke besparing oplevert. Door de integratie van mobiel en vaste telefoon is er bovendien geen sprake meer van dubbele abonnementskosten.

Met VoIP bespaart u daarom al direct op uw eenmalige kosten, maar ook op uw maandelijkse lasten. Gemiddeld is VoIP 40% goedkoper, maar in sommige gevallen kan de besparing oplopen tot maar liefst 70%.

Om gebruik te kunnen maken heeft u niet veel nodig. U hoeft bovendien niet veel kennis te hebben van de techniek. Starten met VoIP is namelijk heel simpel. U heeft enkel een snelle internetconnectie nodig en een VoIP-toestel. Het is belangrijk dat u een VoIP-toestel heeft, omdat enkel deze toestellen geschikt zijn voor de VoIP technologie.

Een snelle internetverbinding is uiteraard in het belang van de kwaliteit van uw VoIP telefoongesprekken. Een te langzame verbinding zorgt voor een lage kwaliteit of maakt het zelfs onmogelijk om gebruik te maken van VoIP. Wilt u weten wat uw internetsnelheid is? Dit kunt u hier checken: http://www.speedtest.net/nl/.

Indien uw Internetverbinding niet snel genoeg is om VoIP telefonie toe te passen dan kunt u ook kiezen voor Firmtel Sense. Deze dienst maakt het mogelijk om met uw smartphone vanuit uw zakelijk telefoonnummer te bellen en gebeld te worden. Daarnaast heeft u dezelfde mogelijkheden als bij een vast toestel, zoals doorverbinden, wachtstand, etc.

Het enige wat u nodig heeft is een simkaart van Firmtel. Hier kunnen meerdere telefoonnummers aan gekoppeld worden.

Indien de Internetverbinding niet snel genoeg is dan kun u contact met ons opnemen voor een alternatief c.q. het verhogen van uw Internetabonnement.

Met VoIP kunnen wij voor u zeer eenvoudig bereikbaarheidscenario’s inrichten. Op het moment dat u de oproep niet aan kunt nemen kan deze automatisch worden doorgeschakeld of naar een voicemail worden geleid. Zo kunt u de oproep automatisch laten doorschakelen naar een door u ingesproken voicemailbox of u kunt de oproepen doorschakelen naar een alternatief telefoonnummer.

Dat kan. Uiteraard is een snelle internetverbinding wel zeer belangrijk voor de kwaliteit van uw VoIP telefoongesprekken. Wanneer uw verbinding te langzaam is zorgt dit voor een lage kwaliteit of wordt het zelfs onmogelijk om gebruik te maken van VoIP. Wilt u weten wat uw internetsnelheid is? Dit kunt u hier checken: http://www.speedtest.net/nl/.

Mocht blijken dat uw Internetverbinding niet snel genoeg is om VoIP te gebruiken, dan kunt u nog gebruik maken van Firmtel Sense. Deze dienst maakt het mogelijk om met uw smartphone vanuit uw zakelijk telefoonnummer te bellen en gebeld te worden. U heeft daarbij dezelfde mogelijkheden als bij een vast toestel, zoals doorverbinden, wachtstand, etc.

Om gebruik te maken van Firmtel Sense heeft u een simkaart van Firmtel nodig. Hier kunnen meerdere telefoonnummers aan gekoppeld worden.

Uiteraard kunnen wij u ook helpen met het verbeteren of versnellen van uw Internetnetwerk.

Steging Dakbedekkingen.

Wij worden door klanten beoordeeld met een 9.3 van 10 gebaseerd op 253 reviews. reviews.